Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Galerie architektury
Vlach, Jan ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Projekt bakalářské práce řeší návrh Galerie architektury v městské části Brno – Černá pole. Hlavním tématem je rozšíření veřejného prostoru ulice a vznik křižovatky pěších cest vytvořením nové spojnice ulic Drobného a Čenopolní. Smyslem projektu je kulturní a architektonické oživení okolí Čenopolní ulice. Objekt samotný se nachází mezi stávající vilovou zástavbou ze třicátých let. Právě meziválečnou modernou je tvarové řešení inspirováno. Navržená galerie se z prostoru ulice jeví jako dvojce samostatných objektů, mezi nimiž se na snížené platformě nachází terasa s výhledem na Brno. Stavba obsahuje galerii s prostorem pro pořádání konferencí a workshopů a prostor dotváří malá kavárna.
Nová synagoga Opava
Gášek, Daniel ; Velek, Jan (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce byla architektonická studie nové synagogy v Opavě. Obdobně jako v mnoha jiných městech byla původní synagoga vypálena při tzv. křišťálové noci nacisty, její trosky byly rozbořeny a rozebrány. Na jejím pozemku nyní nestojí žádná budova, až na původní dům rabína. Záměrem návrhu bylo zachování parkového charakteru místa pomocí vnesení nearogantní nízké kubusovité hmoty mezi stávající bytové domy z první poloviny 20. století. Navržená forma těží z charakteru místa, a přitom se pokorně vyhýbá místu původní synagogy. Jeho součástí je též začlenění stávajících stromů do předprostoru nové stavby, ba dokonce do objektu samotného. Vzniká tak elegantně přízemní objekt, jehož dvě horizontální dominanty, stropní desky, mezi nimiž je převážně skleněná výplň, zachovávají jakousi formu transparentnosti dnešního parku, a zároveň nechávají vnitřní prostory kosher restaurace, a to i díky rozměrným posuvným oknům, volně pronikat do exteriéru a naopak. V těžišti kvádru pak vzniká ze tří stran uzavřené atrium, které obklopuje nový jemný kvádr synagogy, do jejíhož decentního interiéru proniká rozptýlený sluneční svit skrze stěny z průsvitného onyxového kamene.
Ernst Wiesner, Otto Eisler, André Steiner, Sikmund Kerekes, Max Tintner Neznámé dílo moderních brněnských židovských architektů
Udžan, Rastislav ; Wahla, Ivan (oponent) ; Klenovský, Jaroslav (oponent) ; Valdhansová, Lucie (oponent) ; Pelčák, Petr (vedoucí práce)
Abstrakt V nedávnej dobe sa podarilo objaviť v Izraeli stopu diela významných brnenských medzivojnových architektov Maxa Tintnera a Zikmunda Kerekesa, ktorí prežili II. svetovú vojnu, po ktorej sa do Izraela presídlili. Taktiež sa podarilo nadviazať spojenie s André Steinerom, žijúcim v Atlante, USA a nájsť stopu dokumentácie doposiaľ neznámeho diela Otta Eislera. Cieľom doktorandskej práce je dohľadať materiály vzťahujúce sa k dielu týchto vynikajúcich brnenských architektov a uskutočniť porovnanie ich architektonického diela.
Chandighar - indický sen o městě
Spilková, Klára ; Tichý, Jan (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vznikem a vývojem indického města Chandigarh, které bylo postaveno na zeleném drnu. K jeho vybudování vedly závažné politické důvody související se vznikem Indie jako samostatného státu. První část vysvětluje architektonické a urbanistické principy světoznámého architekta Le Corbusiera, který navrhl „master plan“ Chandigarhu. Dále je popsán vznik a vývoj města až do současnosti. V praktické části práce porovnává Chandigarh s tradičním indickým městem Amritsar. Následuje popis současného stavu vybraných sektorů a stručná analýza příslušných výkresů územně plánovací dokumentace. Cílem práce je představit problematiku výstavby města Chandigarh na zelené louce, včetně analýzy jeho funkčnosti. Tato práce by mohla být přínosná vzhledem ke skutečnosti, že v podobném rozsahu se vznikem, vývojem a současným stavem Chandigarhu žádná českojazyčná publikace zatím nezabývala.
Edges of Cedar Grove
Luksch, Vojtěch ; Maixner, Miroslav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
V mojí diplomové se zaměřuji na malbu krajin z virtuálního prostředí počítačových her z období přelomu tisíciletí, které svojí nedokonalou grafikou připomínají modernistické přístupy v malířství konce 19. století a počátku století dvacátého. Absurdní digitální vizualitu přírody, jako jsou hranaté kopce, stromy nebo křoviny, se snažím zachytit přesně tak, aby obraz vytvářel dojem nebo alespoň navozoval pocit modernistického díla. Obrazy se zároveň díky relativně volnému pohybu v herních krajinách stávají jakýmsi virtuálním plenérem, kde nacházím motivy a kompozice k malbě.
Sebereflexivní próza 30. a 40. let v české literatuře
SELNER, Ondřej
Předložená disertační práce se zabývá specifickými řečovými figurami uměleckých textů, které se v literárněhistorické diskuzi ustálily pod pojmem sebereflexivita. V první části práce se její autor pokouší nalézt jak inspirační zdroje této poetiky v širším historicko-kulturním evropském kontextu, tak i její případné souvislosti s modernistickým proudem uvažování a následně hledá iniciační momenty těchto postupů v bohemikálním prostoru. V pojednání také napříč různými literárněvědnými přístupy mapuje základní pojetí zkoumané problematiky na poli české filologie. Po prozkoumání těchto domácích tezí, vytyčení styčných otázek z nich vyplývajících a definování určitých kolizních a limitujících momentů se práce obrací zpět k samotnému termínu sebereflexivity a ohledává zdroje jeho myšlenkové sémantiky v zásadních koncepcích předních evropských filozofů 1. poloviny 20. století - Edmunda Husserla, Jeana-Paula Sartra, Martina Heideggera a Maurice Merleau-Pontyho. Analýza relevantních děl těchto vybraných filozofů dovedla autora k vytvoření jakési myšlenkové mapy, která vykazuje zřejmé motivické paralely se sebereflexivními texty, což dokládají východiska stanovená pro jejich interpretaci. Se záměrem ověřit souvislost a platnost vytyčených východisek vznikly tři případové studie, jež se věnují klíčovým sebereflexivním dílům české prózy 30. a 40. let 20. století - Hře doopravdy Richarda Weinera, Rozhraní Václava Řezáče a Hlavě umělce Milady Součkové.
Sugestivní impresionismus Elizabeth Bowenové
KARÁSKOVÁ, Iva
Cílem této diplomové práce je literární interpretace románové a povídkové tvorby Elizabeth Bowenové. Pozornost je věnována mimo jiné i osobnímu životu Bowenové s důrazem na její dětství a dospívání jako možných inspirativních zdrojů její tvorby. Těžištěm práce je analýza vztahů mezi dětmi a dospívajícími dívkami se světem dospělých. Opomenuta nezůstala ani autorčina impresionistická metoda zobrazování reality prostřednictvím individuálního vnímání.
Problematika památkové péče u staveb 2. poloviny 20. století na příkladu Správní budovy Vojenských staveb
Kieweg, Jan ; Macek, Petr (vedoucí práce) ; Ottová, Michaela (oponent)
Problematika památkové péče u 2. poloviny 20. století na příkladu stavby Správní budovy Vojenských staveb Anotace Bakalářská práce se zaměřuje na problematickou ochranu staveb z 2. poloviny 20. století. Problém památkové péče bude představen na budově Vojenských staveb, která byla postavena ve stylu brutalismu. Unikátní stavba architekta Jana Hančla bude monograficky zpracována a hodnocena v širším společenském kontextu spolu se související problematikou její památkové ochrany. Budou objasněny nedávné okolnosti, které vedly k dlouholetému zakrytí budovy velkoplošnou reklamou, načež její následné odstranění vyvolalo řadu emocí a vyústilo v definitivní prohlášení o demolici stavby. Autor si klade za cíl uchopit tuto kauzu a poukázat na nefunkčnost památkového aparátu, ze kterého se pomalu ale jistě stává fenomén. Vedle běžných uměleckohistorických metod při tom bylo použito i ústních svědectví přímých účastníků, především odborné veřejnosti, památkářů a členů Klubu Za starou Prahu. Klíčová slova architektura, brutalismus, modernismus, památková ochrana, Praha, budova Vojenských staveb, Jan Hančl, umění, socialismus
Ostravská scéna v rozšířeném kontextu 80. a 90. let
Král, Jakub ; Pech, Milan (oponent)
V důsledku postmoderní decentralizace myšlení dochází k roztříštění monolitického dějinného vývoje a společně s tím i k uznání periferních proudů uměleckého vývoje. V Čechách tak v polovině osmdesátých let vznikají dvě paralelní regionální umělecké scény - v Ostravě a Ústí nad Labem, které se vyznačují jiným přístupem k tradičním uměleckým strategiím. Zdá se, že tradiční disciplíny v regionech selhávají a tamější umělci v důsledku nemožnosti spojitého navázání a neexistenci institucionální opory volí vyostřené pozice vůči základům uměleckého díla a jeho potvrzování. V Ostravě se tak umělci v osmdesátých a devadesátých letech obrátili proti klasickému institucionálnímu provozu - v podobě orientace na veřejný prostor, a ke kritice modernistických základů autonomního uměleckého díla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.